5/08/2013

Päivä Tallinnassa

Maailman kekseliäin otsikko. Tekstiä aika paljon. Skippaa jos ei kiinnosta. Kannattaisi silti kiinnostua, koska oon tosi viihdyttävä jne!

Päätettiin viettää mun tän viikon toinen vapaapäivä miekkosen kanssa niin, että lähettiin päiväristeilylle Tallinnaan. Matka alkoi hyvin kun viimeviikolla matkaa varattaessa huomattiin että mun passi on vanhentunu 20 päivää sitten ja pitäis uus saada 7.5. mennessä. Poliisilaitos yllätti minut kumminkin positiivisesti hakiessani passia 30.4. klo n. 11 ja saadessani jo samana päivänä (!!) klo 14.30 aikaan viestin, että passi olisi haettavissa. Uusi passi olikin kätösissäni klo n. 15.50 samana päivänä, whoa!

Mutta tosiaan. Matkaan lähdettiin tiistaiaamuna ja mä olin tottakai ihan kuolemanväsynyt koska en ollut saanut nukuttua kunnolla edeltävänä yönä ja herätys oli jo 6.30.... Tämä ei kuitenkaan lannistanut mieltä, sillä armaani oli ilmeisesti jotenkin itsetuhoisella päällä kun lupautui ostamaan mulle kynsilakkoja ihan vapaaehtoisesti ja että pääsisin myös käymään Viisillä. Kyllä, Nfu Oh -lakkojen luvattuun paikkaan!

Testattiin, että mahdunko mä laivan tavarasäilytyslokeroon. Mua olisi mahtunut varmaan kolme sinne.

Kun laiva saapui Tallinnan satamaan 11.45 aikaan, hypättiin samantien taksiin. Olin aiemmin kirjottanut paperille Viisin osoitteen ja näytin sitä vain taksikuskille, joka sitten kysyi minulta tankerolla suomella että olenko varma osoitteen olevan oikea. Herra ei halunnut mitenkään löytää tuota osoitetta navigaattorillaan, näytti kyllä kirjoittavan kokoajan Prisle sanan Priisle sijasta... Noh, lähdettiin ajamaan jonnekin päin ja lopulta oltiin perillä. Matkaa oli n. 10km ja taksilla kulkeminenhan ei maksa Virossa mitään, joten suosittelen lämpimästi. Ei sinne muuten löydä.

Hykerreltyäni onnellisena Nfu Oh -hyllyjen edessä useamman tovin sain ostokseni tehtyä, ja päästiin tekemään matkaa takaisin keskustaa. Tuo Viis sijaitsee tosiaan Tallinnan laidalla, eli ei todellakaan ole helposti löydettävissä, ja sinne on matkaa tunnetuilta Tallinnan nähtävyyksiltä ym. Siellä ei ole mitään muuta kuin tuo Viis. :D

Paluumatka Viis-Virukeskus-osiolla ei oikein toiminut hyvin, sillä unohdettiin kysyä taksikuskilta numeroa johon voitais soittaa uusi taksi, ja päädyttiin seikkailemaan noin tunniksi jonnekin Tallinnaan jossa kaikki vastaantulijat puhuivat pelkkää venäjää. Käväistiin kyllä jossain paikallisessa citymarketin tyyppisessä mestassa jossa myytiin paljon erilaisia vartalotuotteita ja Flormarin lakkoja. Itse päädyin ostamaan vartalovaahdon. Eli siis kosteusvoiteen joka on vaahtomuodossa, hauska tapaus. Muutaman kilometrin kävelyn jälkeen löydettiin kumminkin taksitolppa ja siellä majaili jopa yksi taksikin kuskeineen. Hypättiin siihen ja pian päästiinkin jo Virukeskus-Kaubamaja-akselille.

Ostamani body mousse :3

Poikaystävä vertasi minua Klonkkuun (taas kerran) kun hamstrasin lakkapulloja syliini hullunkiilto silmissäni ja hieman kauhuissaan katsoi kokoamaani kasaa. (...Mutta kun... ihania!) Pääsimme kumminkin elossa pois sieltä ja emme ole ihan rutiköyhiä. Tästä suunnattiinkin sitten sapuskalle, sillä aterioinnista oli kulunut hyvin pitkä tovi.

jostain syystä musta otettiin typerä turistikuva

Päädyimme siis Tallinnan vanhaan kaupunkiin, koska siellä on aina kaikkea kivaa. Mentiin johonkin naurettavaan keskiaikaistyyliseen raflaan jossa tarjoilijat olivat pukeutuneet hovineidoiksi ja ruokalistan nimet vähintäänkin mielenkiintoisia. Saimme kumminkin hyvää perusruokaa ja mahat täyteen. Tän jälkeen ruvettiin kiirehtimään kohti alkomaholitarjontaa aka rannalla sijaitsevaan Super-Alkoon. Ostokset siellä tehtyämme hipsimme aika pikavauhtia takaisin laivaan, ja sieltä sitten kotio.

Mutta nyt niihin juttuihin jotka teitä varmaan oikeasti kiinnostaa tän turhanpäiväsen jaarittelun sijaan. ;)

Iiiso paketti. Ja mitä siellä oli..... :

Ihanainen setti ihania glittereitä

Muutamat lakat ja öljyt joista jostakin ehkä joku muukin saattaa päästä nauttimaan.....

Tämän lisäksi Nufu-paketista löytyi myös Sissille diilaamani parit lakat, joista kuvaa en tähän nyt laita. Siksi boksilla on enemmän kokoa kuin tarve vaatisi näihin tuotteisiin nähden. :D

Virukeskuksesta nappasin ylläolevat lakat. Eli ylävasemmalta alkaen:
China Glaze - Hang-Ten Toes, OPI DS Indulgence, DS Bold, DS Reflection. Alavasemmalta: China Glaze - Sunshine Pop, OPI Fresh Frog of Bel-Air, Get Your Number & Sally Hansen Gem Crush Be-Jeweled. Tuo liquid sand onkin ensimmäinen hiekkalakkani ja odotan innolla sen testaamista. :3

Mutta eipä mulla kai tällä erää sitten taas enempää juttua ole. Onko joku jo varaamassa matkaa Vironmaille? :D

xo, Milja

1. Varaan matkan heti kun lähet mun kanssa reissuun :D iiiihania ostoksia oot tehnyt. <3

1. Ehkä en ihan tälle viikolle uutta reissua, mutta ehkä joskus voidaan mennä yhdessä :3